PRZEPISY I JADŁOSPIS

kapusta duszona
główka małej kapusty
(1/8 tej główki to 1 porcja na lunch lub/i na kolację jako warzywo)
Po podzieleniu jedna porcja ma ok 49 kcal

• kapusta biała
• dwie małe cebulki (44 g)
• świeży koperek (4 g)
• z 4-5 łyżek octu winnego jabłkowego
• kilka kropli Sevia
• 4 liście laurowe
• 6 szt. ziela angielskiego
• 2 łyżki koncentratu pomidorowego (100% nautralny, nie może być żadnych dodatków, a w szczególności cukru ani oleju)

W suchym garnku podpiekłam trochę cebulę, podlałam ciepłą wodą. Za chwilkę zaczęłam wrzucać pokrojoną kapustę, dolewałam wody i mieszała na większym ogniu. Jak kapusta była już troszkę miękka dodałam ocet, 2 łyżki koncetrtatu z pomidorów 100% bez dodatków żadnych (najważniejsze bez cukru i oleju) i posiekany koper, dwie łyżeczki soli. Co kilka minut mieszkam, aż zoabczę, że kapusta jest miękka.
Smacznego

Tą kapustę należy podzielić na 8 części.
Jedna z tych 8 części jest jako jedno warzywo zjadane do lunchu lub/i obiadu.
Po podzieleniu jedna porcja ma ok 49 kcal

 

zupa cebulowa

1 porcja ok 150 kcal
• 100 g piersi z kurczaka (może być 100 g wołowiny)
• 100 g cebuli
• ziele angielsie
• liść laurowy
• kilka kropli Stevi
• wywar z gotującego się kurczaka (może być wołowy)

100 g obranej cebuli i pokrojonej w kostkę popiekłam na suchej patelni. jak się zarumieniła dolałam pół szklanki wody, zostawiłam na 10 minut by się gotowała.
W innym garnku gorącą wodą (ok 2 szklanki) zalałam pokrojone 100 g mięsa z piersi z kurczaka, dodałam ziele angielskie, listek laurowy.
Po ok 10-15 minutach wodę z kurczkiem dolałam do gotującej się cebulki i zostawiłam na gazie na jakieś 10-15 min. Dodałam Setvię kilka kropli i ok pół łyżeczki soli.

Pychotka

Opcjonalnie można jeszcze pokruszyć paluch grossini i zeszlić na patelni z czosnkiem (oryg proponują z suszonym, ja jeszcze nie znalazłam bez dodatków żadnych niestety)

Published in: on Luty 21, 2011 at 11:45 am  Dodaj komentarz  

The URI to TrackBack this entry is: http://dietahcgpl.wordpress.com/2011/02/21/przepisy-i-jadlospis/trackback/

Kanał RSS z komentarzami do tego wpisu.

Dodaj komentarz

Follow

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

